Welkom bij

De Schoolwerkplaats

‘de school van nu’

in Santpoort

Het bestuur en team van de Schoolwerkplaats zijn vol inspiratie bezig om de droom te verwezenlijken en de visie van vernieuwend onderwijs tot uitvoer te brengen. We zijn dan ook volop in ontwikkeling. Niet alles wat op de website te zien of te lezen is, is zodoende up-to-date. 


In het najaar van 2021 wordt de website weer bijgewerkt. Voor nu veel leesplezier en neem een digitaal kijkje om meer te weten te komen over onze visie. 

We hebben een virtuele tour door en over onze school gemaakt, om ook nu te kunnen laten zien wat we precies doen, wat we willen bereiken en hoe onze aanpak er uit ziet.

We vinden het belangrijk om er met de kinderen veel op uit te gaan: in de natuur, bij bedrijven en andere instanties. Op een  inspirerende manier ontdekken we onderweg van alles.

Zo zijn we druk bezig geweest met ‘het stenenproject’.

Goed kijken en stenen natekenen in het Teylers museum te Haarlem. En samen de wereld schilderen en aangeven waar stenen gevonden worden. Ieder op zijn eigen manier.

Wil je meer weten over onze activiteiten? 

Woensdag Buitendag!

Elke woensdagochtend gaat groep 1 t/m 3 naar het bos, namelijk de Kennemerduinen ingang Bleek en Berg, tussen 8.30 – 12.00u.

Missie natuuronderwijs outdoor learning:
Aansluiten bij de behoefte van kinderen om in de natuur te leren, nieuwe uitdagingen aan te gaan en ontdekkend te leren.

Voordelen van buitenonderwijs: Deze kinderen ervaren minder stress, zijn gefocust op wat ze zien; in het moment, zijn minder vaak ziek en hun motoriek wordt goed ontwikkeld.

Kom je ook kennismaken met onze nieuwe beweging 
in het onderwijs?

De Schoolwerkplaats!

Nieuwe school Santpoort-Noord geeft les in ateliers: “Inspirerender dan de schoolbanken”

26 augustus 2019  – NH Nieuws
Lees het volledige artikel:

In een notendop

 

Ons schoolconcept is vernieuwend, bestaande uit elementen van de Vrije School, Ontwikkelingsgericht onderwijs (OGO), Dalton en succesvolle concepten zoals Laterna Magica (Amsterdam), de Wittering (Rosmalen) en de Verwondering (Monnickendam).

De hoofdpunten waar wij het verschil in willen maken zijn:
– onze leerlingen bewegen elke dag
– we werken op basis van thema’s, dit betekent dat vakken gecombineerd worden aangeboden
– naast onze instroom-klas (groep 1) en uitstroom-klas (groep 8) hoeft een klas niet te bestaan uit kinderen uit dezelfde leeftijdscategorie

We zijn een reguliere, door de overheid gefinancierde, school.

“We  willen dat een kind op elk gebied op zijn eigen niveau kan werken”

Ontmoet het team van de Schoolwerkplaats, 

ervaar het gebouw en onze visie.

Per schooljaar 2019/2020  zijn we gestart met de groepen 1 t/m 5.

We werken volgens een continurooster en hanteren de volgende schooltijden: 
Maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag van 08:30-14:30 uur. 
Op woensdag 08:30 uur tot 12:00 uur.

Inloopdagen

Wil je een persoonlijk kennismakingsgesprek of gewoon eens binnen komen wandelen en de sfeer proeven? Neem contact met ons op voor meer informatie en het maken van een afspraak.

Onze uitgangspunten:

 

1. Kind centraal

2. Meesterlijke leerkrachten

3. Ouders als partner

4. Rijke en uitdagende leeromgeving

5. Motiverend onderwijs

6. Educatief partnerschap

7. Open zorgstructuur

De Schoolwerkplaats..

..waar alle kinderen zich thuis voelen en gehoord worden 

..waar leerlingen zich in de volle breedte ontwikkelen, en waarin ze leren om verantwoordelijk te zijn voor hun eigen ontwikkeling 

..met inzet van eigen specifieke talenten

..waar kennis en deskundigheden van ouders, bedrijven en maatschappelijke organisaties worden ingezet met goed ingerichte werkplaatsen 

..waar kinderen leren door te ervaren met aandacht voor de natuur met moderne voorzieningen, digitale middelen en andere materialen om het onderwijs vanuit de visie van de school vorm te geven 

..is een unieke school passend in deze tijd binnen de gemeente Velsen

De Schoolwerkplaats in Santpoort-Noord

Ervaring van één van de ouders:
“Wij hebben deze school gekozen, omdat we verwachten dat een school kinderen in de breedte ontwikkelt. We geloven in de potentie van onze dochter, ook als het gaat om haar uiteindelijke schoolkeuze, maar vinden het nog veel belangrijker dat ze opgroeit als een empathisch en emotioneel gebalanceerd persoon. Iemand die met beide voeten stevig in de wereld staat, al (deels) weet wie ze is en wat ze wil en het leven vol vertrouwen aangaat. Wij beseffen ons goed dat een kleinere school nog meer staat of valt met de mensen. Wij zouden het prachtig vinden om een actieve schil van ouders bij de school betrokken te hebben die allemaal op hun eigen manier gaan voor een brede ontwikkeling van hun kind.”

‘De school van nu’